Moduł szklany w tym systemie pracuje w pełni automatycznie. Stosujemy pakiet szkła zespolonego o grubości 20 mm (4/12/4). Poruszają się one pionowo w trzech prowadnicach bocznych. Ruch szyb w górę i w dół jest możliwy dzięki zbrojonym pasom napędowym oraz silnikowi Somfy. Tak wzmocniony system gwarantuje płynny i stabilny
przesuw. Kluczowym elementem rozwiązania jest stała szyba w wolnej części systemu, za którą chowają się pozostałe, ruchome szyby. Po otwarciu całości szyby pełnią funkcję balustrady, tworząc intymną i wydzieloną przestrzeń.
System wykorzystuje silnik marki Somfy. Rura silnika przechodzi przez koło paska i za pomocą łożysk łączy się z odlewanymi uchwytami bocznymi. Dzięki temu ciężar szkła zostaje przeniesiony na silnik, a następnie przekazany do bocznych prowadnic, co minimalizuje ryzyko awarii silnika.
Kiedy konieczny jest serwis silnika, system umożliwia łatwy dostęp poprzez uniesienie przedniej pokrywy, bez konieczności demontowania całego produktu ani szyb. Dodatkowo wyposażono go w pokrywę z wewnętrznym uszczelnieniem i uszczelkami co niweluje hałas i wibracje podczas jego pracy.
Pełna rama aluminiowa zapewnia sztywność systemu oraz pozwala na zastosowanie uszczelek włoskowych na łączeniach szyb. Dodatkowo zastosowano specjalną taśmę włoskiego typu z łańcuchem typu „trigger”. Taśma jest wzmocniona stalowymi drutami i charakteryzuje się nośnością do 500 kg. W naszym automatycznym systemie szyb taśma nie jest mocowana za pomocą śrub, lecz przy użyciu specjalnego urządzenia zgrzewającego. Umożliwia ono solidne zamocowanie taśmy zarówno w uchwycie, jak i w miejscu łączenia szyby. Celem tego rozwiązania jest całkowite wyeliminowanie ryzyka zerwania taśmy.